مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

The Golestan Residential Complex Towers of pardis city

مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

The Golestan Residential Complex Towers of pardis city

مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

بسمه تعالی
همسایه گرامی سلام علیکم
این وبلاگ با هدف افزایش انسجام و هماهنگی بین ساکنین مجتمع برجهای مسکونی گلستان راه اندازی شده است. لطفا با ارایه پیشنهادات ارزشمند خود موجبات رونق این مجتمع را فراهم آورید.
و من الله التوفیق

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

با سلام و احترام

 ...

 سوال بنده این است:

در موقعیت آپارتمان کنونی ما 8 واحد موجود میباشد که یک عدد آن در زیرزمین و دارای حق ورود به حیاط میباشد.

6 واحد بالای آن میباشند و واحد هشتم نزدیک به 1 سال است که خالی میباشد.

همچنین دارای 5 واحد پارکینگ میباشیم.


سوال اول:

آیا واحدهایی که مدتی است ساکن نمیباشند موظف به پرداخت هزینه های عمومی و مشترک میباشند و یا به دلیل نبودن در منزل، معاف از پرداخت میباشند؟

سوال دوم:

با توجه به اینکه از 8 واحد مذکور، فقط 6 واحد دارای ماشین میباشند و در عین حال 3 واحد از آنها صاحبخانه و 3 واحد مستاجر میباشند و ظاهرا همگی در سندهایشان حق استفاده از پارکینگ مشاع ذکر شده است و در نهایت 5 محل پارکینگ داریم ، اولویت با چه کسانی است؟ آیا با صاحبخانه ها و سپس مستاجران؟

 سوال سوم:

آیا ساکن یا ساکنینی حق زدن قفل به قسمتهای مشترک به هر دلیلی را دارند؟

 

با تشکر فراوان مجدد از جسارتی که کردم عذرخواهی میکنم. همچنین خواهش میکنم پاسخ سوال دوم را کاملا عملی ذکر نمایید که مشکل اصلی و عدیده ما میباشد.

یا سپاس مجدد

-----------------

با سلام و عرض احترام

پاسخ سوال اول:

قسمت آخر ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید: «پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است.» یعنی اگر کل آپارتمان را مالک مورد استفاده قرار ندهد، مکلف به پرداخت هزینه‌های مشترک است.

البته باید خاطر نشان کرد بیشتر ساختمان‌ها از لحاظ عرفی چنین هزینه‌هایی (هزینه‌های مشترک جاری مثل برق و آب مشترک) را از واحدهای خالی مطالبه نمی‌کنند ولی از لحاظ قانونی مالکین مکلف به پرداخت آن هستند. در این موارد بستگی به تصمیم مجمع عمومی و مصوبات آن دارد.

پاسخ سوال دوم:

برای تشخیص پارکینگ اختصاصی هر واحد، مفاد صورت مجلس تفکیکی و اسناد مالکیت، ملاک تشخیص قرار می‌گیرد. چنانچه مالکین از روی صورت مجلس تفکیکی یا اسناد مالکیت، نتوانند پارکینگ اختصاصی خود را مشخص کنند، کارشناس رسمی دادگستری می‌تواند پارکینگ آن‌ها را تعیین کند.

در ضمن صاحبخانه یا مالک بودن دلیل بر اولویت افراد در استفاده از پارکینگ نمی‌باشد.

پاسخ سوال سوم:

با ذکر مثالی در مورد قسمت‌های مشترک جواب این سوال را خدمتتان عرض می‌کنیم:

آیا هیئت مدیره می‌تواند به درب ورودی پشت بام قفل بزند و از جلوگیری ساکنین ساختمان در پشت بام جلوگیری کند؟

هیئت مدیره بدون اذن مجمع عمومی مالکان آپارتمان‌ها راساً نمی‌تواند از تردد اشخاص و استفاده‌ی آن‌ها از پشت بام جلوگیری کند. زیرا پشت بام طبق بند ج ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها جزو قسمت‌های مشترک ساختمان است و مالکین حق دارند از پشت بام به طور متعارف استفاده کنند. هر گاه مجمع عمومی مالکین، بنا به مصالحی تصویب کنند که تردد اشخاص در پشت بام ممنوع است مگر در مواقع ضروری، در آن صورت چون هیئت مدیره، مجری مصوبات مجمع عمومی است لذا از رفت و آمد اشخاص در پشت بام جلوگیری می‌کند. لازم به یادآوری است هرگاه رفت و آمد افراد در پشت بام بطور اجتناب ناپذیر ضروری باشد (مثل تنظیم آنتن تلوزیون) هیئت مدیره نمی‌تواند به استناد مصوبه مجمع عمومی از رفتن اشخاص به پشت بام در آن مواقع، ممانعت به عمل آورد.



برگرفته از پایگاه apartman.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۵
متین بیرجندی راد

قانون

هزینه ساختمان

نظرات  (۴)

یعنی قانونن اشخاص را مکلف می کند که وقتی نیستند و آب و برق مشاع را استفاده نمیکنند پول آن را بدهند؟؟

شارژها همه مقدارشان هزینه های تعمیزات و نگهداری نیست.
آبهای کلا مشترک و برق آسانسور ار هم شامل می شوند
اینکه ظلم آشکار است
آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها با اصلاحیه‌های بعدی مصوب 8/2/1347
فصل سوم _ هزینه‌های مشترک

ماده 23 (اصلاحی 17/3/1359) _ شرکاء ساختمام موظفند در پرداخت هزینه‌های مستمر و هزینه‌هایی که برای حفظ و نگاهداری قسمت‌های مشترک بنا مصرف می‌شود طبق مقررات زیر مشارکت نمایند:
در صورتی که مالکین ترتیب دیگری برای پرداخت هزینه‌های مشترک پیش‌بینی نکرده باشند سهم هر یک از مالکین یا استفاده کنندگان از هزینه‌های مشترک آن قسمت که ارتباط با مساحت زیر بنای قسمت اختصاصی دارد از قبیل آب، گازوئیل و اسفالت پشت‌بام و غیره به ترتیب مقرر در ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها و سایر مخارج که ارتباطی به میزان مساحت زیر بنا ندارد از قبیل هزینه‌های مربوط به سرایدار، نگهبان، متصدی آسانسور، هزینه نگاهداری تأسیسات، باغبان، تزئینات قسمت‌های مشترک و غیره به طور مساوی بین مالکین یا استفاده کنندگان تقسیم می‌گردد، تعیین سهم هر یک از مالکین یا استفاده کنندگان با مدیر یا مدیران می‌باشد.
تبصره (اصلاحی 30/1/1371) _ چنانچه به موجب اجاره‌نامه یا قرارداد خصوصی پرداخت هزینه‌های مشترک به عهدة مالک باشد و مالک از پرداخت آن استنکاف نماید. مستأجر می‌تواند از محل مال الاجاره هزینه‌های مزبور را پرداخت کند و در صورتی که پرداخت هزینه‌های جاری مشترک به عهدة استفاده کننده باشد و از پرداخت استنکاف کند مدیر یا مدیران می‌توانند علاوه بر مراجعه به استفاده کننده به مالک اصلی نیز مراجعه نمایند.

ماده 24 (اصلاحی 30/1/1371) _ هر یکاز شرکاء که در مورد سهمیه یا میزان هزینة مربوط به سهم خود معترض باشد می‌تواند به مدیر مراجعه و تقاضای رسیدگی نسبت به موضوع را بنماید، در صورت عدم رسیدگی یا رد اعتراض، شریک می‌‌تواند به مراجع صلاحیت‌دار قضایی مراجعه کند.

ماده 25- هزینه‌های مشترک عبارت است از:
الف _ هزینه‌های لازم برای استفاده، حفظ و نگاهداری عادی ساختمان و تأسیسات و تجهیزات مربوطه.
ب _ هزینه‌های اداری و حق‌الزحمه مدیر یا مدیران.
ما ملکی رو رهن کردیم که موجر گفته برق اختصاصی ،بعد آوردن بار متوجه شدیم برای شش واحد برق سه فاز گذاشته ،تو قولنامه برق اختصاصی ،حالا شورای اختلاف نمیدونیم چه تصمیمی میگیره ما فسخ می خوایم آیا خودشون تصمیم می گیرند
پاسخ:
سلام علیکم
متاسفانه در این خصوص اطلاعی ندارم
پیشنهاد می کنم با مراجعه به لینک زیر، نرم افزار عریضه را نصب نمایید و سوال خویش را با کارشناسان ذیربط مطرح نمایید

https://cafebazaar.ir/app/com.arizeh.arizeh/?l=fa
ساختمان ما چهار واحد می باشد و سه واحد دیگر پارکینگ دارند و با هزینه خودشان بر درب پارکینگ جک نصب کرده اند و هر یک ریموت دارند و ما که پارکنگ نداریم نمیتوانیم جهت ورود و خروج و تخلیه وسیله داخل ماشین وارد پارکینگ شویم و هر چه به همسایه ها می گوییم ریموت در اختیار ما بگذارند قبول نمی کنند و می گویند به ما بگویید تا درب را باز کنیم ولی در اکثر مواقع خانه نیستند تا درب را باز کنند. آیا ما حق تردد در پارکینگ را نداریم
پاسخ:
سلام علیکم
متاسفانه در این خصوص اطلاعی ندارم
پیشنهاد می کنم با مراجعه به لینک زیر، نرم افزار عریضه را نصب نمایید و سوال خویش را با کارشناسان ذیربط مطرح نمایید

https://cafebazaar.ir/app/com.arizeh.arizeh/?l=fa

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی