مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

The Golestan Residential Complex Towers of pardis city

مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

The Golestan Residential Complex Towers of pardis city

مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

بسمه تعالی
همسایه گرامی سلام علیکم
این وبلاگ با هدف افزایش انسجام و هماهنگی بین ساکنین مجتمع برجهای مسکونی گلستان راه اندازی شده است. لطفا با ارایه پیشنهادات ارزشمند خود موجبات رونق این مجتمع را فراهم آورید.
و من الله التوفیق

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

پرسش و پاسخ در مورد شارژ ساختمان

دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ب.ظ

سؤال: با سلام سوالی در مورد حقوق و مقررات آپارتمان داشتم ممنون میشم جواب بدید

من مدیر یک ساختمان 6 طبقه 12 واحدی هستم اخیرا بدلیل کاهش فشار آب اهالی ساختمان تصمیم به نصب پمپ آب دارند سوال من اینست که هزینه نصب وراه اندازی پمپ آب شامل حال واحدهای همکف که مشکل فشار آب ندارند میشود یا نه؟ لطفا راهنمایی فرمایید.


پاسخ:

ماده 4 آیین نامه اجرایی در بند ب، تاسیسات مشترک ساختمان را با ذکر عبارات از قبیل و غیره به طور تمثیلی نه حصری به شرح زیر بر می‌شمارد:

چاه آب، پمپ آب، مرکز حرارت و تهویه، رختشویخانه، تابلوهای برق، کنتورها (اعم از کنتورآب، برق و گاز)، تلفن مرکزی، انبار عمومی ساختمان، اتاق سرایدار در هر قسمت بنا که واقع باشد، لوله‌ها، گذرگاه‌های زباله و محل جمع آوری زباله.

سوال شما به این شکل است که هزینه پمپ آب، به این دلیل که آپارتمانی در طبقه اول قرار دارد، بر او تحمیل می‌شود یا خیر؟

باید گفت که مالک طبقه اول به هیچ وجه نمی‌تواند از پرداخت هزینه نصب پمپ آب خودداری کند. زیرا اولا هزینه نصب پمپ نباید به طور مجزا و مستقل، از تک تک واحدها دریافت شود بلکه از محل صندوق ساختمان باید پرداخت شود.

ثانیا، پمپ یا هر تاسیسات دیگری که در ساختمان نصب و تعبیه گردیده جزو منصوبات ساختمان است و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها بر عهده مدیر ساختمان است. بعضی از تاسیسات ممکن است مورد استفاده برخی واحدها و پاره‌ای از آن‌ها مورد استفاده دیگر نباشد.

همانطور که اشاره شد این بخش از ساختمان جزء قسمت‌های مشترک است و بنا بر قسمت آخر ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید: پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد استفاده قرار گیرد یا نه الزامی است.

البته مالک مورد نظر اگر بتواند ادعای خود مبنی بر مناسب بودن فشار آب در طبقات بالاتر را اثبات کند، می‌تواند از پرداخت هزینه مورد نظر سر باز زند. (که آن خود مقوله‌ای جداگانه و غیر مرتبط با سؤال است.)

موفق باشید

-------------

سؤال: آپارتمان های با متراژیکسان ولی با تعداد ساکنین متفاوت ازیک تاپنج نفر ایا بایدشارژ یکسان پرذاخت نمایند؟وبا توجه به حذف یارانه وافزایش  نرخ اب و برق وگاز واینکه اکثریت سه نفر به بالا هستندو بنفعشان نیست که با این مورد موافق باشند ایا قانونی برای حماتک نفره ها وجود دارد یا باید بسوزیم وبسازیم؟
دراپارتمان ماهیئت مدیره فقظ شارز تحویل میگیردوبا عدم مسولیت پذیری وسوئ مدیریت باعث ایجاد اختلاف ودشمنی بین ساکنین شده است وچون کسی حاضر به قبول این مسئولیت بدلیل بی فرهنگی اکثریت ساکنین ان نیست تعدادی از ساکنین سود جو با قبول این مهم بدون در نظر گرفتن رضایت ساکنین نظرات خود را تحمیل میکنند ودر برابر اعتراضات جوابگو نمی‌باشند. ایا قانونی برای حمایت ماوضع شده است ایکاش از سوی دولت خدمتگذار فرمی برای نظر سنجی از ساکنین اپارتمانها تهیه وتوزیع میشد وبر اساس ان به مشکلات اپارتمان نشبنی رسیدگی میشد تازمانیکه مردم فرهنگ اپارتمان نشینی را کسب ورعایت کنند ایا امیدی هست؟

پاسخ:

با توجه به سوال شما مبنی بر اعتراض به نحوه تقسیم شارژ در آپارتمانتان، باید به عرض برسانیم که 2 راه برای تقسیم شارژ در آپارتمانها وجود دارد، ابتدا این دو را در اینجا بخوانید.

همانطور که مطالعه فرمودید تمام موارد و راه‌های فوق در صورتی است که به تصویب مجمع عمومی ساختمان رسیده باشد و سپس اجرایی خواهد شد.

اما در مورد اعتراض شما به سهمتان از هزینه‌های عمومی آپارتمان، باید دانست که اعتراض به کلیت هزینه‌های عمومی در ساختمان امکان‌پذیر نمی‌باشد. مالک معترض فقط می‌تواند به سهم خود از هزینه‌های مشترک در دادگاه اعتراض کند، اما نمی‌تواند به آنچه از ناحیه مجمع عمومی ساختمان به عنوان بودجه ساختمان، به تصویب رسیده در هیچ مرجعی اعتراض کند. زیرا این بودجه در مجمع عمومی تصویب شده و هیچ دادگاهی صلاحیت رسیدگی به آن را ندارد.

در مورد مشکلات مربوط به مدیریت؛ مجمع عمومی ساختمان باید در مورد آن تصمیم‌گیری لازم را انجام بدهد و نسبت به تعویض و پایان کار مدیران ساختمان تصمیم بگیرد.

اما در مورد آن راهکار دولتی که فرموده بودید، به نظر ما درست نیست که پای دولت را به حیطه شخصی زندگی مردم، حیطه‌ای که خود قادر به حل آن هستند باز کنیم.

--------------

سؤال: اپارتمان ما 6 واحد است . 5 واحد بر ای مرمت و بازسازی ساختمان توافق داریم . اما یک واحد.همکاری نمیکند . ایا قوانین اپارتمان نشینی برای چنین مشکلی قانونی دارد؟ از راهنمایی شما ممنون میشوم.

پاسخ:

در ماده 13 قانون تملک آپارتمان ها که در مورد بازسازی و مرمت ساختمان است، تفاوتی ندارد که اکثریت مخالف بازسازی ساختمان باشند یا اقلیت. بهرحال، حتی یک نفر از مالکان هم موافق باشد باید ساختمان بازسازی شود. در این صورت موافق و یا موافقان بازسازی ساختمان، می توانند مخالفان را از طریق دادگاه ملزم به بازسازی نمایند. منتها مشکل اینجاست که در صورت محکومیت مخالفان از سوی دادگاه، موافقان ناچارند هزینه احداث تمامیت ساختمان را راسا پرداخته و آن را طبق صورت مجلس تفکیکی بازسازی و سپس هزینه های خود را از مخالفان مطالبه کنند. در صورت عدم پرداخت، موافقان می توانند نسبت به طلب خویش از محل بازداشت آپارتمان آنان، مطالبات خود را وصول نمایند.

پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر عمل و یا تصمیمی با یک دفتر حقوقی با جزئیات مشورت کنید.

-------------

سؤال: سلام. حدود 1 سال است که اپارتمان خود را موقتا تخلیه کرده ایم و هیچ گونه مصرفی از قبیل اسانسور برق و اب نداشتیم. سوال من این است که ایا در این مدت که ما در ان واحد نبودیم و انجا خالی بوده شارژ ماهیانه به ما تعلق میگیرد یا خیر؟لطفا راهنمایی  کنید ممنون.

پاسخ:

سوال شما در مورد عدم استفاده از ساختمان به مدت یک سال است. در قسمت آخر ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید: پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است.

بدیهی است هزینه‌هایی که به عنوان هزینه‌های جاری معروف هستن؛ مانند برق و آب نباید از جانب شما پرداخت گردد. ولی هزینه‌های مشترک که به اورشارژ (شارژ مالکین) معروف هستند باید پرداخت گردند. این موارد شامل هزینه‌هایی مانند اضافه کردن تاسیسات، تعمیرات تاسیسات، رنگ آمیزی و ... می‌شود.

------------

سؤال: ما طبقه همکف یک آپارتمان 6 طبقه ساکنیم آسانسور هیچ استفاده برای ما ندارد میخواستم بدونم هزینه ماهانه تعمیرات آسانسورکه مبلغ زیادی هم میشه شامل حال ما هم میشود یا نه؟

پاسخ:

این سوال را به دو صورت می‌توان پاسخ داد:

1- اگر هزینه‌های آسانسور در شارژ به صورت سرفصلی جدا آورده نشده باشد:

مالک طبقه اول به هیچ عنوان نمی‌تواند از پرداخت هزینه‌های تعمیر آسانسور خودداری کند ولو اینکه از آسانسور استفاده ننماید. زیرا اولا هزینه تعمیر آسانسور نباید به‌طور مجزا و مستقل، از تک‌تک واحدها اخذ شود بلکه از محل صندوق ساختمان باید پرداخت شود. ثانیا، آسانسور و یا هر تاسیسات دیگری که در ساختمان نصب و تعبیه گردیده، جزو منصوبات ساختمان است و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آنها به عهده مدیر ساختمان است. بعضی از تاسیسات ممکن است مورد استفاده برخی واحدها و پاره‌ای از آن‌ها مورد استفاده بعضی دیگر نباشد. همچنانکه قسمت آخر ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید: «پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد استفاده قرار بگیرد یا نگیرد الزامی است.»

2- امکان دارد هزینه‌های آسانسور تفکیک شده نسبت به کل هزینه‌های ساختمان باشد: که در این صورت ساکنین در مجمع عمومی می‌توانند فرمول و یا روش خاصی برای تقسیم هزینه‌های آسانسور تعیین کنند که فقط بر اساس این تصمیم هیئت مدیره است که می‌توان طبقه را در میزان شارژ هزینه‌های آسانسور دخیل کرد.

-----------

سؤال:
مشکلی در آپارتمان ما پیدا شده که برای حل آن از شما کمک می خواهیم. ما در آپارتمانی شش واحده و جنوبی زندگی می کنیم. دو واحد از این آپارتمان ها متعلق به ما و الباقی برای 4 مالک دیگر است. از این 4 واحد دو مالک خانه خود را اجاره داده و دو مالک دیگر در آپارتمان خود سکونت دارند. آپارتمان ما سه حق پارکینگ دارد که دو تای آن برای دو واحد ما و یک سهم آن در اختیار یکی از مستاجرین است. تا ماه اخیر ما هر دو پارکینگ خود را به دو مالک مستقر در آپارتمان اجاره داده بودیم ولی بدلیل اختلافات بوجود آمده از یکی از مالکین تقاضا کردیم که دیگر تمایلی به اجاره پارکینگ به ایشان را نداریم و خودمان می خواهیم از آن استفاده کنیم. اما مالک مذکور می گوید که می تواند ماشینش را در حیاط ساختمان که جزء مشاعات ساختمان است پارک نماید. حیاط ساختمان حدود 40 متر است. این مالک می گوید که سهم او از مشاعات حیاط حدود 6 متر است و می تواند ماشین پرایدش را در آن 6 متر جای دهد، در حالی که در حیاط بیشتر از دو ماشین جا نمی گیرد. آیا او حق دارد از مشاعات ساختمان به عنوان پارکینگ خود استفاده کند؟ آیا ما می توانیم در پارکینگ را قفل زده و کلید آن را فقط به کسانی که حق استفاده از پارکینگ را دارند بدهیم؟ آیا قوانینی در این رابطه وجود دارد؟ گفته می شود درب پارکینگ متعلق به پارکینگ داران است و تمامی مخارج آن نیز برعهده آنها می باشد؛ آیا این گفته صحت دارد؟
با تشکر از راهنمایی شما

پاسخ:

در جواب به بخش اول سوال که مربوط به پارک ماشین در قسمت مشاع ساختمان(حیاط) است، طبق ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها، گذاردن میز و صندلی و هر نوع اشیاء دیگر در قسمت‌های مشترک ممنوع است. مالک یا استفاده کننده‌ای که اشیاء و لوازم خود را در قسمت‌های مشترک قرار داده باید آن لوازم (از جمله ماشین) را از قسمت‌های مشترک بردارد. هرگاه آن‌ها را از آن قسمت‌ها ازاله نکند، مدیر ساختمان به مالک آن، تذکر می‌دهد تا نسبت به ازاله آن اقدام کند. چنانچه اعتنا نکرد با ارسال اظهار نامه خواستار ازاله آن از قسمت مزبور می‌گردد. در صورتی که پس از ارسال اظهار نامه، وسایل و یا ماشین خود را برداشت، فقط هزینه ارسال اظهار نامه به حساب بدهکاری او منظور و مشکل حل می‌شود. وگرنه در صورت ابلاغ اظهارنامه و عدم اعتنا از سوی مالک مزبور مدیر ساختمان می‌تواند اقدامات زیر را انجام دهد:

1- تامین دلیل

2- تقدیم دادخواست به دادگاه

3- شکایت به دادسرا

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد راهکارهای بالا با دفاتر حقوقی مشورت نمایید.

در مورد قفل زدن به در پارکینگ؛ به علت اینکه در پارکینگ، جزء مشاعات ساختمان است این کار غیر قانونی است. در پارکینگ متعلق به کل ساختمان بوده و هزینه‌های آن هم مربوط به همه‌ی آپارتمان است. بنابراین اگر بر فرض قصد فروش درب آپارتمان باشد، تمام ساکنان از درآمد حاصله سهم خواهند داشت.

 

 

برگرفته از پایگاه apartman.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۷

نظرات  (۸)

سلام.
من به تازگی واحد مسکونی نوسازی را خریداری نموده ام که در طبقه اول ساختمان پنج طبقه که جمعا 10 واحد است قرار دارد و من میخواهم برای پنجره بیرونی طبقه خودم حفاظ فرفورژه شیک سفارش بدهم که متاسفانه بقیه بدلیل اینکه خطری از جانب خیابان واحد آنها را تهدید نمی کند و نیز به بهانه خراب نشدن نمای ساختمان (که من قصد خراب کردن آن را البته ندارم و درصدد افزایش ایمنی هستم) با نصب حفاظ توسط بنده مخالفت می کنند و توجیه می کنند که شیشه دوجداره ایمن و مقاوم و مانعی برای سرقت و... است.
ضمن اینکه فاصله پایین پنجره از پیاده رو حدودا 3 متر است.
لطفا راهنمایی بفرمایید چه کنم؟
آیا حالا که راضی نمی شوند راسا اقدام نمایم؟
واحد طبقه اول کناری ام هم تصمیم را منوط به تصمیم جمع مالکان نموده است که فعلا منفی است.
چه کنم؟
پاسخ:
نمای ساختمان قسمت مشترک ساختمان محسوب و هر گونه تغییر در نمای ساختمان منوط به رضایت سایر شرکا می باشد
اتفاقا این حقیر هم موردی شبیه شما دارم، با این تفاوت که سایرین مخالفتی ندارند، ولی برای اقدامی مشترک هزینه هم نمی نمایند
فعلا جلوی پنجره های مشرف به خیابان را میز تحریر و قفسه کوتاه گذاشته ام تا کودکان به پنجره دسترسی نداشته باشند
موفق باشید
۱۷ دی ۹۳ ، ۲۳:۳۳ محمد رضا
سلام خسته نباشید

من مدیر یک ساختمان 6 طبقه تک واحدی هستم که طبقه 4 و 5 دوبلکس هستش و هم از داخل راه دارند و هم دو طبقه راه پله دارن. الان مسئله اینکه این واحد برای هزینه تعمیرات و راه اندازی پمپ برای تقویت فشار آب به چه مقدار باید هزینه پرداخت کنه آیا واحد های دیگه که یک واحد 60، دو واحد 90 و یک واحد 80 متری هست باید به اندازه اون واحد 180 متری هزینه بدن؟

ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
با تشکر از توجه شما به آگاهی میرساند که به طور کلی هزینه های مربوط به تجهیز ساختمان، یعنی اضافه کردن امکانات جدید یا بهینه سازی امکانات موجود بر اساس متراژ و به مالکین تخصیص می یابد و هزینه های مربوط به تعمیر امکانات موجود بر اساس نحوه استهلاک و به ساکنین تخصیص می یابد.
در این مورد بخصوص با توجه به اینکه استهلاک پمپ به میزان مصرف و میزان مصرف هم به تعداد نفرات بهره بردار وابسته است، محاسبه بر اساس تعداد نفرات ساکن صورت می گیرد و متراژ در این خصوص کاربردی ندارد.
من الله التوفیق و علیه تکلان
با سلام ، پدر من متاسفانه مدیر ساختمان یک مجموعه ده واحدی هست ، به اجبار چون هیچکدام قبول نمی کنند و می گویند کار دارند و پدر بازنشسته من مجبور به مدیریت است ، کل هزینه های مشترک ساختمان نظیر تعمیرات پمپ آب ، خرید فیلتر جاروبرقی مرکزی و تعمیر آن، سرویس و تعمیرات آسانسور و گلکاری و حتی خرید مبلمان لابی از مبلغ شارژ ماهیانه میباشد که مبلغ ٥٠ هزارتومان برای هر واحد هست ، یکی از مستاجران به ایشان اعتراض کرده که برخی از این هزینه ها مثل خرید مبلمان لابی و برخی تعمیرات نباید جزو شارژ باشد و این هزینه ها را باید مالکان پرداخت کنند ، حال با توجه به اینکه صاحبخانه ایشان در دسترس نیست ، این هزینه ها توسط چه کسی باید پرداخت شود؟ آیا این منطقی است که این هزینه های مشترک خارج از مبلغ شارژ دریافت شود؟
پاسخ:
سلام علیکم
طبق قانون تملک آپارتمان ها، اینچنین هزینه هایی که اساسا برای ساختمان ارزش افزوده می آورند می بایست بر اساس متراژ قدر السهم از مالکین اخذ گردند و به اصلاح اورشارژ می باشند
در این خصوص مطالب زیادی هست، مخصوصا در همین پایگاه
موفق باشید
۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۹ جلال روفه گرحق
باسلام من هیئت مدیره یک برج مسکونی 55واحدی هستم که حدود5ماه میباشدکه من هیئت مدیره ساختمان شده ام مستاجری دراین ساختمان ساکن میباشدکه چندین دوره است که حق شارژخودراپرداخت ننموده است ومن بامالک صحبت کرده ام که این ماه زمان تمدیدایشان میباشددیگرتمدیدنگرددوخانه راتخلیه نمایدمن ازمالک تقاضانمودهام که ازپول پیش مستاجرکم کرده به صنوق ساختمان واریزنمایدولی مستاجرشاکی میباشدکه اگرازپول پیش وی کم شودخانه راخالی نخواهدنمودمیخواستم ازشمادرمورد این موضوع نظرخواهی کنم که درقانون من میتوانم ازپول پیش مستاجرازمالک بخواهم یانه
پاسخ:
سلام علیکم
بر اساس قانون تملک آپارتمان؛ هیات مدیره می بایست میزان بدهی ساکنین را کتباً به ایشان ابلاغ نماید. ساکنین حداکثر تا 10 روز پس از دریافت صورتحساب مهلت دارند که اعتراض نمایند و یا نسبت به پرداخت صورتحساب اقدام نمایند.
هیات مدیره پس از مهلت تعیین شده می تواند به شورای حل اختلاف مراجعه و بر اساس رای صادره قاضی اقدام نماید.
موفق باشید
سلام لطفاً راهنمایی بفرمایید
اینجابب مجاز به قرار دادن کمدی در پارکینگ شخصی ام
به شرط عدم تجاوز از ابعاد سندم میباشم
وحتی0/4طول0/6عرضهم خالیست
نکته موقعیت پارکینک در پایین ترین طبقه منفی2- است تو دید عموم نیست
و ماشین دیگر در کنارم پارک نمی کنند
در2-چهار پارکینگ دیگر هست
که یکی کارتن جلوی ماشینشه یکی قفسه با پارچه پوشانده
ودیگری قسمتی از مشاعات که مزاحم کسی نیست گرفته
لطفا راهنمایی بفرمایید
از نظر قانون مجازم
یا چون انها گذاشته اند منم مجازم
و اینکه أنهاهم باید بردارند 
پاسخ:
سلام علیکم
در هر صورت استفاده از اماکن مشاع برای استفاده اختصاصی، تجاوز به حریم سایر ساکنین محسوب می شود
موفق باشید
با سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم که آپارتمان ما 4 واحد است که 2 واحد آن خالی است یکی از واحد های پر استفاده ی زیادی از آسانسور دارند به طوری که هر5 ساکن آن به طور مرتب از آسانسور استفاده میکنند در صورتی که واحد های خالی سالهات که خالی از سکنه است آیا باید هزینه ی آسانسور بین واحد های خالی وپر به اندازه ی مساوی تقسیم شود؟
پاسخ:
سلام علیکم

مسلماً خیر
ضمن تشکر و آرزوی توفیق برای جنابعالی خصوصاً به دلیل راه اندازی وبلاگ بسیار مفیدتان سوالی در مورد موضوع هزینه های ساختمانها و نحوه تقسیم آن بر واحدها در ساختمان ما ایجاد شده بود که خواستم مزاحم شما بشوم موضوع از این قرار است که ساختمان ما یک مجموعه ٥ واحدی با قدمتی حدود٢٥ سال است مالک قبلی واحد فوقانی بنده در حین تعمیرات و بازسازی واحد خویش اقدام به جابجایی محل آشپزخانه و نتیجتاً بریدن رایزر چدنی آب باران و اتصال خروجی فاضلاب آشپزخانه در محل جدید به رایزر باران پشت بام با لوله پی وی سی گردیده است اخیراً بدلیل عدم رعایت نکات فنی در اتصال پی وی سی به چدن از محل اتصال فوق در هنگام بارندگی نشتی آب اتفاق افتاد که منجر به آسیب به واحد بنده گردید نهایتاً مالک واحد فوقانی بنده ( که مالک بعد از فردی هستند که اقدام به ایجاد تغییرات در لوله کشی نمودند)نسبت به رفع مشکل اقدام نمودند حال سوْال این است که ١- هزینه تعمیرات انجام شده توسط ایشان در واحد خودشان جزو هزینه های مشترک منظور میگردد یا بعهده خودشان است٢- هزینه های تعمیرات واحد بنده که بدلیل نشتی از لوله فوق بوده بعهده کیست؟
با تشکر فراوان از شما

پاسخ:
سلام علیکم
هزینه های مطروحه تماما بر عهده ی مالک طبقه ی بالایی می باشد

البته پیشنهاد می کنم با مراجعه به لینک زیر، نرم افزار عریضه را نصب نمایید و سوال خویش را با کارشناسان ذیربط مطرح نمایید

https://cafebazaar.ir/app/com.arizeh.arizeh/?l=fa
۲۱ تیر ۹۶ ، ۰۷:۱۸ محمد حیدری
با سلام و عرض ادب
ساکن درساختمان ۵ طبقه۹واحدی ھستم . در مدت ۳سال اقامتم حسب وظیفه شارژ ماھیانه ۶۵۰ ھزارتومان پرداخت می کردم.درابتدا استخر ساختمان فعال بود و بلافاصله بعد از شروع سکونتم طبق تصمیم مدیر غیرفعال شد در این مدت ھربار صورت ھزینه ھای ساختمان را درخواست کردم بدلیل مستاجر بودن متاسفانه پاسخ بندہ راندادند و مدیر که ساکن ھم نمی باشد ظاھرا در برابر مالکین مسئول و پاسخگوست! ضمنا فقط ۳واحد مالکین ساکنند و ایشان ھم برگزیدہ ھمین ۳نفر می باشند . لطفا بندہ را راھنمایی کنید چگونه می توانم پیگیری کنم که مبلغ سالیانه حدود ۸۰ میلیون تومان شارژ به چه صورت ھزینه می گردد که طبق ادعای مدیر موجودی پایان دورہ صفر می باشد متشکرم
پاسخ:
سلام علیکم
در این خصوص می توانید به شورای حل اختلاف محله مراجعه و از هیات مدیره بابت عدم ارائه مفاصا حساب شکایت نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی