مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

The Golestan Residential Complex Towers of pardis city

مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

The Golestan Residential Complex Towers of pardis city

مجتمع برجهای مسکونی گلستان شهر پردیس

بسمه تعالی
همسایه گرامی سلام علیکم
این وبلاگ با هدف افزایش انسجام و هماهنگی بین ساکنین مجتمع برجهای مسکونی گلستان راه اندازی شده است. لطفا با ارایه پیشنهادات ارزشمند خود موجبات رونق این مجتمع را فراهم آورید.
و من الله التوفیق

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

چهارشنبه, ۹ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۰۰ ب.ظ

در حال حاضر جهت تنظیم دمای آب مورد نیاز گرمایش و مصرفی ساختمان در موتورخانه از ترموستات‌های معمولی استفاده می‌شود که قابلیت تنظیم توسط متصدی موتورخانه بر روی دمای دلخواه را دارند و بر اساس نقطه تنظیم شده نسبت به خاموش و راه اندازی کردن مشعل‌ها اقدام می‌کنند، از معایب اصلی این ترموستات‌ها عدم واکنش در اثر تغییرات هوای بیرون و همچنین وضعیت عملکردی در ساعات مختلف شبانه روز می‌باشد.

در صورت افزایش دمای هوای محیط -که مسلماً گرمای مورد نیاز ساختمان کاهش می‌یابد- موتورخانه با دمای بالا کار می‌کند و گرمای بیشتر از حد مورد نیاز وارد ساختمان می‌شود که عملاً بدون استفاده به هدر می‌رود. همچنین در ساختمان‌های اداری در هنگام شب نیز موتورخانه به فعالیت خود و تولید گرما ادامه می‌دهد. جهت رفع این مشکل، استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند موتورخانه با قابلیت برنامه‌ریزی ساعتی و هفتگی و همچنین مجهز به حسگر دمای محیط، توصیه می‌گردد.

این سیستم که دارای چند حسگر در محیط خارج، لوله خارجی آب از دیگ، مشعل‌ها و دیگ‌ها می باشد، با اندازه‌گیری دمای محیط، دمای آب گرم مورد نیاز ساختمان را (با خاموش یا روشن کردن مشعل‌ها) طوری تنظیم می‌کند که آب گرم مورد نیاز ساختمان تامین شود. در حقیقت با این روش، انرژی گرمایی متناسب با نیاز ساختمان تولید می‌شود و از تولید گرمای اضافی جلوگیری می‌گردد. از مزایای دیگر سیستم‌های کنترل هوشمند موتورخانه قابلیت برنامه‌ریزی آن‌ها می‌باشد و می‌توان از این طریق برنامه کاری ساختمان را مشخص کرد و در این صورت موتورخانه فقط در مواردی که افراد در ساختمان حضور دارند و یا مواردی که نیاز است، راه‌اندازی می‌شود. در این صورت در روزها و در زمان‌هایی که ساختمان (معمولاً ساختمان‌های اداری و تجاری) خالی از سکنه است، موتورخانه خاموش بوده و صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت و هزینه‌های مربوطه ایجاد می‌شود.

مزایای استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند موتورخانه:
 

کاهش مصرف سوخت و هزینه‌ها تا 40 درصد در ساختمان‌های غیر مسکونی (اداری و تجاری) و تا 15 درصد درساختمان‌های مسکونی
کاهش استهلاک اجزای موتورخانه و افزایش راندمان و ضریب ایمنی تاسیسات مکانیکی
تامین شرایط آسایش ساکنین، متناسب با دمای محیط خارج ساختمان
امکان تنظیم برنامه نرم افزاری سیستم بر حسب نوع کاربری ساختمان
هزینه کم و دوره بازگشت سرمایه کوتاه مدت به دلیل صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف سوخت

مشخصات تجهیزات:
 

سیستم دارای سه سنسور جهت اندازه‌گیری دمای آب گرم چرخشی، آب گرم مصرفی، و دمای هوای محیط خارج ساختمان وترجیحا"یک سنسور جهت اندازه گیری آب گرم برگشتی می باشد.

سنسور‌ها دارای خروجی دیجیتال و همچنین استاندارد CE می‌باشد.

 

 

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی